keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Minä olen

kyyninen romantikko. En usko oikeaan rakkauteen, mutta kirjahyllyni täyttävät romantiikkaa tihkuvat elokuvat ja kirjat. Minut useamman vuoden tuntenut kaveri oli ihmeissään, kun romanttisen elokuvan sijaan olin käynyt katsomassa lastenelokuvan.
Youtubessa olevat videot sarjojen rakastavaisista ovat mielestäni parasta fanikulttuurisa. Geoff ja Pavel Rawsta, Lexie ja Archie Laakson kuninkaasta, Rumplestilskin ja Bella Olipa kerrasta, Piper ja Leo Siskoni on noidasta, Neela ja Gallant Teho-osastosta, Amy ja Rory Doctor Whosta, Kevin ja Scotty Perhesiteestä, Jean ja Rita Ranskalaisesta kylästä... joitakin pareja mainitakseni.
Kirjoittaessani omia juttuja, suhteet päättyvät yleensä traagisesti, mutta lukiessani tai katsellessani haluan sen happy endin.



ihmisvihaaja. Minua ei pidä kuitenkaan sekoittaa koulusurmaajiin tai terroristeihin. Ei. En noin yleisellä tasolla pidä ihmisten tekemisistä ja mielestäni muulle maailmalle olisi parempi meidän ihmisten kadotessa. Mutta asian voi esittää myös perheenjäseneni sanoin: "Ethän sä pidä kenestäkään.". Kyse oli silloin kaverini poikaystävästä, mutta lause kuvaa minua. Olen hyvin tarkka kenet päästän lähipiiriini. Minulla ei ole kuin kourallinen kavereita facebookissa ja niistäkin useat ovat sukulaisiani. Olen saanut siipeeni ystävyyssuhteissa. Tämä on yksi syy miksi välttelen ihmissuhteita. Ne myös päättyvät aina huonosti: joko eroon tai kuolemaan.

kokematon. Olin 10vuotiaana "kimpassa" ihastukseni kanssa ja 22vuotiaana tapailin miestä kuukauden ajan. En ole ikinä suudellut ketään saati harrastanut seksiä. En ole tullut petetyksi tai jätetyksi. Minun mielipiteeni ja kokemukseni pohjautuvat fiktiivisiin teoksiin. Ja Hollywood chick flicksithät ovat kuin suoraan oikeasta elämästä vai mitä?

jotakin muuta. Vielä lukioikäisenä huokailin kuinka kaikki muut seurustelivat paitsi minä. Pitkään aikaan en ole pystynyt edes kuvittelemaan, että seurustelisin. Olisin kamala tyttöystävä, eikä seurustelu yksinkertaisesti vain innosta. En ole ikinä osannut kuvitella itseäni omakotitaloon aviomiehen, kahden lapsen ja koiran kanssa, pihassa volvo ja kahdeksta kuutentoista työ.



vanhapiika. Sanakirjan mukaan (mahdollisesti halventavasti) vanhapiika on nainen, joka ei ole ollut naimisissa. Vuoteen 1975 asti Suomessa 24vuotta täyttäneen lapsettoman ja naimattomien naisten ja miesten piti maksaa vanhapoika/piika veroa. Verotus ja yleinen asenne ovat kuitenkin muuttuneet, eikä 24vuotias käytetä enää nimitystä vanhapiika vaan sinkku.
Minä kuitenkin ilmoitin jo lukioikäisenä tulevani olemaan aina vanhapiika. Ilmoitin, että jos en olisi naimisissa täyttäessäni kaksikymmentä en menisi ikinä naimisiin. Syntymäpäiväni lähestyessä yritin saada paria nuorta miestä kosimaan minua, mutta jostain kumman syystä he juoksivat kovaa vauhtia karkuun. Vanhapiika siis.


neuvoja. Kuka siis pyytäisi apua kokemattomalta vanhaltapiialta? Yllättävän moni kaverini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti